úterý 3. listopadu 2009

James May's Toy Stories - jaký byl první díl

Dnes večer BBC 2 uvede další díl James May's Toy Stories. Dnes bude James vyrábět plastelínovou zahradní expozici pro Chelsea Flower Show (něco jako naše Flóra Olomouc). Tady je upoutávka na webu BBC. První díl sledovalo podle této zprávy 3,5 miliónu britů, což je údajně 900 tisíc nad průměrem. Takže to byl asi úspěch. Navíc to byl v tu chvíli druhý nejsledovanější pořad na britských obrazovkách. Tady je pár mých subjektivnívh poznámek k předchozímu dílu, kdy James s pomocí školáků vyráběl plastový model Spitfiru v životní velikosti.

Na rozdíl od Top Gearu, u kterého koneckonců nemusíte umět anglicky, Jamesův pořad je hodně postavený na mluveném slovu a je potřeba rozumět anglicky alespoň průměrně. Trochu mě zklamalo, že šlo celou dobu jen o ten Spitfire. Myslel jsem, že formát bude podobný Top Gearu, tzn. jedno hlavní téma (v tomto případě Spitfire) okořeněné několika dalšími přidruženými rozhovory / reportážemi. Chtěl jsem napsat, že se mi takové téma zdá na celou hodinu málo, ale pak jsem si uvědomil, že jsem se vlastně ani chvíli nenudil :-). Byl to přesně ten druh pořadu, který byste od Jamese čekali - pohodový, se suchým humorem, na druhé straně s absencí "ty vole! momentů" (doufám, že jsem tento termín použil v češtině jako první). Závěr je, že se určitě podívám na další díly, ale stránky James May's Toy Stories CZ (zatím) zakládat nebudu.

P.S. A ještě jeden (pro mně) zajímavý poznatek. Kdysi jsem taky modelařil, lepil jsem hlavně papírové modely z ABC. Pamatuji si, že pěknou tradicí bylo vzít svůj dokončený a vypiplaný model na pískoviště, tam ho spolu s několika kamarády polít Kanagonem a zapálit. To vám v jistých kruzích zajistilo slávu na pár týdnů. Tak něco takového James dělal taky!

Žádné komentáře:

Okomentovat